Tietoa yhdistyksestä

Savitaipaleen seudun invalidit toimivat alueensa invalidien edunvalvonnan hyväksi ja toiminta-alue on Savitaipale ja lähikunnat. Invalidiyhdistyksen tarkoituksena on edistää fyysisesti vammautuneiden ihmisten mahdollisuuksia toimia yhteiskunnan tasa-arvoisina ja täysivaltaisina jäseninä, valvoa heidän oikeuksiaan ja kehittää mahdollisuuksia yhdessäoloon.

Jäsenyys

Varsinaisen jäsenyyden ehtona on pysyvä fyysinen vamma, joka aiheuttaa toimintarajoitteen ja hyväksyy yhdistyksen toiminnan tarkoituksen ja säännöt.

Varsinaisena jäsenenä saat IT-lehden, vertaistukea, harrastuksia, liikuntaa ja mahdollisuuden osallistua Invalidiliiton järjestämiin koulutuksiin ja hakeutua tuetuille lomille.

Kannattajajäsenenyylle ei ole erityisiä ehtoja. Kannattajajäsenenä olet tervetullut kaikkiin järjestämiimme tapahtumiin.

Yhdistyksessä on vuoden 2020 lopussa 87 varsinaista ja 50 kannattajajäsentä.

• Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä 15 vuotta täyttänyt henkilö, jolla on pysyvä fyysinen vamma.
• Varsinaisena jäsenenä voi olla samanaikaisesti yhdessä Invalidiliiton jäsenyhdistyksessä.
• Vammaisen lapsen huoltaja voidaan hyväksyä varsinaiseksi jäseneksi. Huoltaja voi olla jäsenenä sen vuoden loppuun, jolloin lapsi täyttää 15 vuotta.
• Kannattajajäseneksi voidaan hyväksyä henkilö, rekisteröity yhdistys tai muu oikeuskelpoinen yhteisö, joka haluaa tukea ja edistää yhdistyksen toimintaa.

Jäsenmaksua ei peritä viimeisenä toimintavuonna 2021

• Varsinainen jäsen 0 €